Trinn for trinn

 

Bruk føttene, nyt omgivelsene, hold deg i form og tilbring tid med venner – det er tid for en gåtur! Er du klar?

Å gå er en del av en sunn livsstil og er en av de enkleste måtene å holde seg i form på.

Hvor bør man gå?
På stranden: å gå på sand er god trening og styrker både føtter og legger. I fjellet: gå ned i vekt og bedre helsen. I parken: svært avslappende, særlig hvis du bor i byen. 

Hva bør man ha på seg?
De beste sokkene er laget av materialer som puster. Velg sokker uten sømmer eller med flate sømmer hvis du vil unngå gnagsår.

De rette skoene

Det er viktig at du velger sko som er tilpasset terrenget, slik at sålene kan absorbere støt og gi nok støtte for føtter og ankler. I tillegg må skoene være fleksible med stabile og behagelige hæler.

Ikke glem musikken

Velg favorittlåten din som fyller deg med energi mens du går.

Bruk en skrittmåler

Det kan være nyttig å telle skrittene dine for å holde oversikt over hvor mye du beveger deg.

Pass på holdningen

Hold hodet høyt, og ikke len deg forover.

Masser føttene

Masser i sirkelbevegelser med tomlene og fingrene over fotballen, og trykk hardere på hælen og fotsålen. Begynn øverst og arbeid deg nedover. Ikke glem sidene.

Frisk opp føttene

Fotsprayen Scholl Fresh Step fjerner vond lukt og holder føttene tørre og luktfrie hele dagen.